• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77249
+
-

ذره‌بین سازمان صمت بر بازار مهر

نظارت
ذره‌بین سازمان صمت بر بازار مهر

معاون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت آذربایجان ‌غربی از نظارت ۵۰ گروه 3 تا 4 نفره بر بازار نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز مدارس استان خبر داد. «علیرضا محمودی» در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر این‌که اجرای طرح تشدید بازرسی ویژه بازگشایی مدارس تا ۱۰ مهر ادامه دارد، اظهار کرد: ‌ بازرسان این سازمان همچنین در نمایشگاه فروش پاییزه که در محل نمایشگاه‌های ارومیه برگزار می‌شود، حضور دارند و به صورت مستمر غرفه‌های این نمایشگاه را رصد می‌کنند. 

وی بیان کرد: شهروندان هرگونه تخلف مغازه‌داران در شهر و غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه پاییزه را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی، به بازرسان گزارش دهند. این مسئول تاکید کرد: طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درج برچسب قیمت روی تمام کالاها الزامی است و باید همه فروشندگان این امر را رعایت کنند و قیمت کالا را در محلی قرار دهند که مشتری ببیند. 

محمودی با اشاره به برخورد جدی با واحدهای امتناع‌کننده از این امر گفت: خودداری از نصب برچسب قیمت روی کالا سبب اصلی گران‌فروشی در بازار است. مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند. این سامانه برای دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید